اطلس رودخانه های ایران

مجموعه هیدروسیویل به پشتوانه‌ سابقه‌ مطالعاتی خود و با بهره‌گیری از اطلاعات در دسترس و همچنین به کمک تمام علاقه‌مندان و فرهیختگانی که دغدغه‌ اعتلای دانش آبی کشورمان را دارند، در حال گردآوری مجموعه‌ای با عنوان اطلس رودخانه های ایران به صورت آنلاین است. در این مجموعه سعی بر آن است که مشخصات رودها از قبیل: نام، موقعیت نسبی، ارتفاع سرچشمه، منابع تغذیه، جهت، طول، شیب متوسط بستر و … به طور جداگانه ارائه شود.
بی شک، تکمیل این مهم، بدون همکاری آحاد متخصصان و پژوهشگران، استادان، دانشجویان و… ممکن نخواهد بود. هیدروسیویل آماد‌گی کامل دارد تا اطلاعات موجود پیرامون هر رودخانه را از یکایک فعالین این حوزه گردآوری نموده و با رعایت حقوق معنوی و با ذکر منبع منتشر نماید.

با راه‌اندازی اطلس رودخانه‌های ایران، شرایطی فراهم می‌شود که در کوتاهترین زمان، با کلیک بر روی نام هر حوضه آبریز، می توان اطلاعاتی کلی ، پیرامون آن حوضه و رودخانه های مربوط به آن را مشاهده نمود.

مطابق آخرین تقسیم بندی جاماب، ایران بزرگ به ۶ حوضه آبریز درجه یک (اصلی) و ۳۰ زیر حوضه آبریز درجه دو (فرعی) تقسیم بندی می‌شود که حوضه های آبریز درجه یک آن شامل حوضه آبریز دریاچه ارومیه، دریای خزر، فلات مرکزی، خلیج فارس، قره قوم و شرق ایران است. با کلیک برروی نام هر حوضه آبریز، می توان اطلاعات کلی حوضه و رودخانه های آن را مشاهده نمود.

حوضه آبریز دریای خزر

حوضه آبریز دریای خزر

حوضه آبریز دریاچه ارومیه

حوضه آبریز فلات مرکزی

حوضه آبریز قره قوم

حوضه آبریز مرزی شرق

حوضه آبریز خلیج فارس و دریای عمان